Субота, 2024-05-18, 8:21 AM
Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 32
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Інформатика

Каталог файлів

Головна » Файли » Інформація та інформаційні процеси » Теорія

Спеціалізація: комп’ютерна інженерія
[ Викачати з сервера (6.52 Mb) · Викачати видалено ())))))))))))))) ] 2013-04-29, 3:42 PM
Спеціалізація: комп’ютерна інженерія

Комп’ютерна інженерія – загальноосвітній предмет, який становить основу предметного наповнення освітньої галузі „Технологія”.
Предмет має на меті формування технічно, технологічно освіченої особистості, підготовленої до життя і активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнологічного, інформаційного суспільства, життєво необхідних знань, умінь і навичок для володіння комп’ютерною технікою, комп’ютерними технологіями, забезпечення умов для їх професійного самовизначення, вироблення в них навичок творчої діяльності, виховання культури праці, спрямування учнів за їхнім бажанням і з урахуванням індивідуальних можливостей на вибір інженерно-технічних професій.
Програма призначена для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) технологічного профілю. Вона передбачає базові знання учнів з шкільного курсу „Інформатика”. Програма розрахована на вивчення курсу в 10–12 класах навчальних закладів з обладнаними комп’ютерними класами, у яких на кожному уроці буде організована практична робота учнів на комп’ютерах. Курс розрахований на 175 годин в рік (5 годин на тиждень) згідно з Типовими навчальними планами для профільного навчання.
Метою вивчення курсу є формування теоретичної бази знань учнів з предмету „Комп’ютерна інженерія” та вироблення практичних навичок свідомого використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у повсякденній навчально-пізнавальній, а згодом і професійній діяльності.До теоретичної бази знань належать знання про інформацію, інформаційні процеси та комп’ютерні системи, арифметичні та логічні основи побудови ЕОМ, комп’ютерну електроніку та схемотехніку, архітектуру комп’ютерів, комп’ютерні системи, комп’ютерні мережі, операційні системи, загальні принципи розв’язування задач за допомогою комп’ютера з використанням прикладних програм загального і спеціального призначення, формулювання проблем і постановка задач, стандартні програми OC Windows, прикладні програми загального користування ОС Windows, побудова відповідних інформаційних моделей, знання основних понять алгоритмізації, загальне уявлення про будову та функціонування комп’ютера, про можливості використання глобальної мережі Інтернет, електронної пошти, робота з паралельними системами та паралельними обчисленнями, автоматизація проектування комп’ютерних систем, новітні тенденції розвитку комп'ютерних технологій, периферійні пристрої комп’ютера, тестування комп'ютерних засобів, захист інформації.
Практичні навички. Використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій передбачає уміння працювати з системними та прикладними програмними засобами загального призначення: операційними системами, програмами-архіваторами, антивірусними програмами, редакторами текстів, графічними редакторами, електронними таблицями, системами управління базами даних, інформаційно-пошуковими системами, програмами-броузерами, програмами для роботи з електронною поштою; здійснювати пошук потрібної інформації в мережі Інтернет; розв’язувати задачі за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, здійснювати паралельні обчислення, складати програму, що використовує вибраний алгоритм на мові ОККАМ, розв’язувати елементарні задачі з автоматичного проектування.
Залежно від типу комп’ютерної техніки, складу наявного навчально-методичного та програмного забезпечення вчитель може самостійно добирати методичні шляхи розв’язування освітніх завдань курсу, вносити необхідні корективи в кількість годин, необхідних для засвоєння навчального матеріалу з окремих тем програми. Відповідно до обраної методики вивчення курсу вчитель може добирати відповідні навчальні посібники та дидактичне забезпечення. Програмою передбачено резерв навчального часу, що використовується на розсуд учителя для узагальнення та систематизації навчального матеріалу, на збільшення кількості годин на вивчення окремих тем або введення нових спецкурсів.Мову програмування, яка буде вивчатися, визначає навчальний заклад, але вона, не повинна співпадати з мовою, яку вивчають на уроках інформатики.

Для забезпечення курсу ”Комп’ютерна інженерія” необхідні такі програмні засоби:
1. Операційна система.
2. Редактор текстів.
3. Графічний редактор.
4. Засіб для створення комп’ютерних презентацій.
5. Табличний процесор.
6. Система управління базами даних.
7. Інформаційно-пошукова система. Комп’ютерні енциклопедії.
8. Периферійні пристрої комп’ютера.
9. Програми для роботи в глобальній мережі Інтернет.
10. Бази даних навчального призначення.
11. Діалоговий інтерпретатор (компілятор) однієї з мов програмування.
12. Системи автоматизованого проектування.
13. Програми для тестування.
14. Програми захисту інформації.

Тематичний план навчальних годин
№ Теми Класи
10 11 12
1 Інформація та інформаційні процеси 4
2 Арифметичні та логічні основи побудови ЕОМ 13
3 Комп’ютерна електроніка та схемотехніка 17
4 Архітектура комп’ютерів 17
5 Комп’ютерні системи 12
6 Комп’ютерні мережі 26
7 Операційні системи 17 26
8 Алгоритмізація та програмування 18 35
9 Стандартні програми OC Windows 18
10 Прикладні програми загального користування ОС Windows 18 35
11 Мережа Internet. Навігація, настроювання 18
12 Електронна пошта, телеконференції, створення WEB-сторінок та WEB-сайтів 35
13 Паралельні системи та паралельні обчислення 9
14 Автоматизація проектування комп’ютерних систем 6
15 Периферійні пристрої 18
16 Тестування комп'ютерних засобів, захист інформації 17
17 Новітні тенденції розвитку комп'ютерних технологій 9
18 Резерв часу 52 53 52
Всього годин: 175
175
175


1. Навчальний пріоритетний матеріал
№ теми К-сть годин Зміст навчального матеріалу Державні вимоги
1. Теоретико-методичні знання
1 4 1. 1. Інформація та інформаційні процеси
1.1. Поняття та властивості інформації. Інформаційні процеси. Пошук, збір, обробка, передача, збереження та захист інформації.
1.2. Повідомлення. Аналоговий і цифровий спосіб подання інформації. Кількість інформації в дискретному повідомленні.
1.3. Піксель. Формування зображень, кодування кольорів. Змішування кольорів.
1.4. Кодування звуку. Учні повинні знати:
- поняття та властивості інформації;
- особливості основних інформаційних процесів;
- форми та засоби зберігання, подання й передавання повідомлень;
- способи опрацювання повідомлень;
- способи формування зображень, кодування кольорів;
- способи кодування звуку.
Учні повинні мати уявлення про:
- можливості та принципи кодування повідомлень;
- сучасні засоби зберігання та опрацювання повідомлень.
2 13 2. 2. Арифметичні та логічні основи побудови ЕОМ Учні повинні знати:
- перевід чисел між різними системами числення;
- арифметичні дії над числами в різних системах числення;
- закони алгебри логіки
Учні повинні вміти:
- оперувати з числами в різних системах числення та форматах;
- мінімізувати логічні функції;
- виконувати арифметичні операції у двійковій системі числення;
- працювати з логічними функціями та їх мінімізувати.

3. 2.1. Арифметичні основи обчислювальної техніки:
- системи числення: двійкова, десяткова, шістнадцяткова;
- формати представлення даних: знакові та беззнакові, цілі та з плаваючою комою, символьні, рядкові, покажчики.
4. 2.2. Логічні основи обчислювальної техніки:
- основні поняття та закони бульової алгебри;
- властивості логічних функцій;
- мінімізація та структурна реалізація логічних функцій.
3 17 5. 3. Комп’ютерна електроніка та схемотехніка
6. 3.1. Класифікація цифрових елементів. Основні характеристики цифрових мікросхем.
7. 3.2. Схеми логічних елементів.
8. 3.3. Перетворювачі інформації та послідовнісні пристрої Учні повинні вміти:
- здійснювати схемну реалізацію логічних функцій;
- синтезувати комбінаційні схеми і скінчені автомати.
Учні повинні знати:
- основи схемотехніки цифрових елементів;
- принципи функціонування та застосування комбінаційних та послідовнісних пристроїв;
- основні типи і характеристики вузлів, які знаходять застосування в обчислювальній техніці.
4 17 4. Архітектура комп’ютерів
4.1. Структура персонального комп'ютера.
4.2. Пристрої введення-виведення
4.3. Центральний процесор, його будова, принцип дії і характеристики.
Учні повинні знати:
- принцип роботи комп’ютера за фон Нейманом;
- еволюцію архітектури комп’ютерів;
- структуру персонального комп’ютера;
- призначення і функції основних складових апаратної частини інформаційної системи;
- види периферійних пристроїв;
- основні характеристики комп’ютерів;
- основні характеристики та функції процесора;
- архітектуру ПК;
- основи програмування на Асемблері.
Учні повинні мати уявлення про:
- принципи взаємодії основних пристроїв комп’ютера, їх характеристики;
- пристрої для організації комп’ютерного зв’язку
- програмування на Асемблері.
Учні повинні вміти:
- працювати з пристроями введення-виведення даних.

5 12 5. Комп’ютерні системи
5.1. Загальні принципи побудови сучасних комп‘ютерних систем управління
5.2.Основні принципи побудови нижнього та верхнього рівнів систем автоматизованого управління. Промислові мережі.
Учні повинні знати:
- основні характеристики та типи операційних систем реального часу;
- сучасні системи збору даних та оперативного диспетчерського управління, які застосовуються для розробки верхнього рівня автоматизованої системи управління.
Учні повинні мати уявлення про:
- роботу промислових мереж
Учні повинні вміти:
- працювати в мережах
6 26 6. Комп’ютерні мережі
6.1. Поняття про комп’ютерні мережі. Типи комп’ютерних мереж.
6.2. Апаратні засоби комп’ютерної мережі. Модем. Види модемів.
6.3. Мережеві засоби глобальних мереж. Архітектура та топологія комп’ютерних мереж.
6.4. Організація передавання інформації у комп’ютерних мережах. Мережеві протоколи.
6.5. Поняття про мережеву операційну систему. Учні повинні знати:
- типи комп’ютерних мереж;
- апаратні засоби комп’ютерної мережі;
- види модемів;
- архітектуру та топологію комп’ютерних мереж;
- організацію передавання інформації у комп’ютерних мережах.
Учні повинні мати уявлення про:
- роль магістралі, принципи взаємодії основних пристроїв комп’ютера під час опрацювання повідомлень;
- пристрої для організації комп’ютерного зв’язку;
- призначення й основні характеристики комп’ютерних мереж; типи доступу до інформаційних ресурсів.
Учні повинні вміти:
- користуватися клавіатурою та іншими пристроями введення-виведення повідомлень.
7 43 7. Операційні системи
7.1. Характеристики операційних систем
7.2. Функції та склад операційної системи.
7.3. Класифікація операційних систем.
7.4. Основні об’єкти, із якими працює операційна система. Правила роботи з об’єктами. Властивості об’єктів, набір операцій над об’єктами.
7.5. Основні вказівки операційної системи для роботи з файлами, папками, дисками. Пошук файлів.
7.6. Переваги і недоліки операційної системи Wіndows. Учні повинні знати:
- поняття файла, його ім’я та розширення, поняття папки, шлях до файлу;
- призначення й основні функції операційної системи;
- основні вказівки операційної системи для роботи з файлами, каталогами;
- правила роботи з основними об’єктами операційної системи;
- правила інсталяції операційних систем з заданою конфігурацією.
Учні повинні мати уявлення про:
- склад операційної системи;
- класифікацію операційних систем;
- види користувацького інтерфейсу операційної системи.
Учні повинні вміти:
- записувати шлях до файла;
- визначати місце знаходження потрібного файла;
- вибирати об’єкти, із якими працює операційна система; змінювати їх властивості, визначати та виконувати операції з ними;
- копіювати та вилучати файли та папки, перейменовувати файли та папки;
- упорядковувати інформацію, що знаходиться в каталозі та в окремих файлах;
- відшукувати потрібні файли та у файлах потрібну інформацію;
- запускати на виконання програми, що працюють під управлінням операційної системи;
- інстальовувати операційні системи з заданою конфігурацією(на прикладі Windows XP, Windows 2003, Windows 2007).
8 53 8. Алгоритмізація та програмування
8.1. Алгоритми.
Поняття алгоритму. Приклади алгоритмів. Властивості алгоритмів. Способи опису алгоритмів. Базові структури алгоритмів.
Навчальна алгоритмічна мова. Алфавіт. Синтаксис. Основні правила опису алгоритмів навчальною алгоритмічною мовою. Основні вказівки навчальної алгоритмічної мови. Величини. Основні характеристики величин. Покрокове виконання алгоритмів.
8.2. Програма. Мова програмування.
Поняття програми. Алфавіт. Величини та їх опис мовою програмування. Змінні та константи. Величини. Типи даних. Вирази. Пріоритети операцій. Указівки мови програмування. Указівка надання значення. Указівки введення та виведення. Структура програми. Указівки повторення й розгалуження. Табличні величини. Рядкові величини. Графічні операції.
Учні повинні знати:
- основні етапи розв’язування задачі з використанням комп’ютера;
- визначення вхідних даних і результатів;
- поняття і властивості алгоритму;
- порядок складання алгоритмів та програм;
- основні елементи з мов програмування, алфавіт, основні поняття мови: числа, рядки, описи, ідентифікатори, оператори, величини, операції;
- типи даних у мові програмування, набір функцій та операцій, допустимих для кожного з типів даних;
- принципи побудови опису програми мовою програмування;
- сутність вказівки надання значень;
- призначення та правила описування вказівок розгалуження й повторення;
- звернення до алгоритмів;
- поняття про алгоритми-процедури й алгоритми-функції;
- особливості використання табличних і рядкових величин;
- основні правила опису графічних операцій мовою програмування;
- процедури та функції для побудови найпростіших графічних зображень.

Учні повинні мати уявлення про:
- класифікацію мов програмування;
- інтерпретацію та компіляцію;
- системи програмування;
- інтегровані середовища програмування.
Учні повинні вміти:
- застосовувати різні форми опису алгоритмів і переходити від однієї форми опису алгоритмів до іншої;
- визначати тип величини, описувати її мовою програмування;
- використовувати прості і складені умови під час побудови алгоритмів і програм;
- описувати алгоритми розв’язування задач різних типів мовою програмування;
- складати й реалізувати найпростіші лінійні, розгалужені, циклічні алгоритми на опрацювання табличних і рядкових величин, графічної інформації, на використання допоміжних функцій і процедур;
- вводити і налагоджувати програми на комп’ютері.
9 18 9. Стандартні програми OC Windows
9.1. Класифікація стандартних програм.
9.2. Робота з програмами WordPad, Блокнот.
9.3. Робота з програмою Paint.
9.4. Робота з майстром роботи зі сканером і цифровою камерою.
9.5. Робота з факсом. Учні повинні знати:
- класифікацію стандартних програм;
- роботу з програмою Провідник;
- роботу з текстовими програмами;
- роботу з графічним редактором;
- роботу зі сканером та факсом.
Учні повинні вміти:
- створювати невеликі текстові документи;
- працювати в графічному редакторі;
- працювати з майстром роботи зі сканером і цифровою камерою та факсом.

10 53 10. Прикладні програми загального користування ОС Windows
10.1. Текстовий редактор Microsoft Word.
Завантаження текстового редактора. Введення, редагування та форматування тексту. Використання складних таблиць у тексті. Введення формул. Шаблони документів та робота з ними. Збереження тексту на зовнішніх носіях. Ділова графіка.
10.2. Електронні таблиці.
Системи опрацювання електронних таблиць, їх основні функції. Уведення та редагування числової, формульної та текстової інформації. Робота з файлами електронних таблиць. Опрацювання табличної інформації у середовищі табличного процесора. Робота з аркушами. Використання вбудованих формул, функцій для опрацювання табличної інформації. Побудова діаграм і графіків на основі табличної інформації.
10.3. Бази даних. Системи управління базами даних.
Призначення та функції систем управління базами даних. Особливості реляційних баз даних. Типи даних. Різні способи введення та редагування даних. Робота з таблицями. Використання простих та складних фільтрів. Зв’язки між таблицями. Створення запитів, форм, звітів. Проектування бази даних.
10.4. Комп’ютерні презентації.
Поняття комп’ютерної презентації. Створення презентацій. Об’єкти, що опрацьовуються за допомогою системи підготовки презентацій, їх властивості. Тексти, малюнки, анімація, звук на слайдах. Інтерактивні презентації. Демонстрація презентацій.
Учні повинні знати:
- призначення й основні функції текстового редактора;
- правила роботи з текстовим редактором;
- основні операції, що можна виконувати з текстом за допомогою текстового редактора;
- призначення, основні функції табличного процесора;
- правила розміщення даних в електронних таблицях;
- правила роботи в електронних таблицях;
- основні операції з даними;
- правила впорядкування і пошуку даних у середовищі табличного процесора;
- правила побудови діаграм і графіків на основі табличних даних;
- призначення баз даних;
- основні поняття баз даних;
- правила проектування та створення бази даних;
- основні операції, що можна виконувати з даними в базі даних;
- правила впорядкування та пошуку даних у базі даних;
- способи створення презентацій;
- правила роботи з комп’ютерними презентаціями;
- можливості використання різних типів об’єктів для створення презентацій;
- способи демонстрації слайдів.
Учні повинні вміти:
- здійснювати редагування і форматування текстових документів;
- зчитувати текст із зовнішніх носіїв;
- працювати з текстовими файлами;
- виконувати основні операції під час роботи з об’єктами в середовищі текстового редактора;
- редагувати, виділяти та вилучати фрагменти тексту;
- копіювати, переносити фрагменти тексту, виконувати заміну одного фрагменту тексту іншим, здійснювати пошук контекстів;
- вставляти графічні об’єкти і таблиці в текст;
- оформляти належним чином типові документи, реферати, статті, тези виступів;
- роздруковувати текст;
- виконувати операції з файлами, у яких зберігаються електронні таблиці;
- вводити тексти, числові дані та формули до таблиці;
- виконувати дії над табличними даними;
- будувати діаграми та графіки на основі табличних даних;
- здійснювати впорядкування та пошук даних в електронних таблицях;
- створювати структуру бази даних і заповнювати базу даних;
- редагувати дані у базі даних;
- виконувати основні операції з об’єктами бази даних;
- впорядковувати дані та здійснювати пошук потрібних даних у базі даних;
- створювати запити до таблиць;
- створювати та редагувати форми, звіти у базі даних;
- виводити таблиці, форми, звіти на друк;
- завантажувати програму для створення презентації;
- створювати слайди;
- створювати освітню презентацію;
- демонструвати створену презентацію.
11 18 11. Мережа Internet
11.1. Глобальна мережа Internet. Організація мережі в Internet.
11.2. Поняття про віддалений доступ. Адресація в Internet. Основні сервіси глобальної мережі в Internet.
11.3. Протоколи передавання інформації, які підтримують роботу в глобальній мережі. Принципи функціонування глобальної мережі.
11.4. Види доступу до глобальної мережі. Провайдери та інформація, необхідна для під’єднання до мережі Internet.
11.5. Види та основні можливості програмного забезпечення для роботи у глобальній мережі Internet. Учні повинні знати:
- основні послуги глобальної мережі;
- поняття про гіпертекст і правила роботи з ним;
- принципи адресації в мережі Internet;
- принципи та правила здійснення пошуку інформації в мережі Internet;
- правила інтерактивного спілкування в мережі Internet;
Учні повинні мати уявлення про:
- способи підключення комп’ютерів до мережі Internet;
- IP-, доменну та URL-адресу в мережі Internet.
Учні повинні вміти:
- вводити адреси веб-сторінок;
- переглядати гіпертекстові сторінки;
- створювати закладки на потрібних веб-сторінках;
- здійснювати пошук потрібної інформації в мережі Internet;
- копіювати інформацію з веб-сторінки.
12 35 12. Електронна пошта, телеконференції, створення WEB-сторінок та WEB-сайтів
12.1. Електронна пошта в локальній та глобальній мережі. Принципи функціонування. Поштові стандарти. Електронна адреса.
12.2. Програми для роботи з поштою. Правила роботи та налагодження. Основні можливості програм. Адресна книга. Фільтрація пошти.
12.3. Приєднання до листів файлових архівів. Захист інформації. Передавання поштових повідомлень із Internet в інші мережі. Списки розсилання.
12.4. Перевірка поштових скриньок на наявність поштових повідомлень.
12.5. Поняття про телеконференції. Різні групи телеконференцій. Правила організації та проведення телеконференції. Пошук потрібних груп новин і підписка на них. Відправлення повідомлень у телеконференції.
12.6. Створення Web-сторінок. Адреса Web-сторінки. Використання візуальних редакторів для створення Web-сторінок. Публікація сторінок на сервері.
Учні повинні знати:
- Методику користування протоколами віддаленого доступу;
- організацію спілкування в глобальній КМ за допомогою телеконференцій;
- методику використування різноманітних сервісів Internet;
- програми для роботи з електронною поштою;
- правила електронного листування.
Учні повинні мати уявлення про:
- принципи функціонування електронної пошти;
- правила створення електронної адреси.
Учні повинні вміти:
- Використовувати обмін файлами з віддаленими комп’ютерами та переглядати зміст каталогів комп’ютерів корпоративної мережі;
- користуватись електронною поштою, організовувати інформацію у вигляді папок і навігацією між ними;
- застосовувати WEB технологію для створення гнучкої системи обміну телекомунікаційною інформацією;
- складати, редагувати, відправляти й одержувати через комп’ютерну мережу електронні листи;
- давати відповідь на електронні листи;
- користуватись адресною книгою;
- приєднувати до електронних повідомлень файли;
- перекодувати повідомлення, одержані електронною поштою.
13 9 13. Паралельні системи та паралельні обчислення
13.1. Класична класифiкацiя паралельних систем.
13.2. Модель паралельних комп'ютерів.
13.3. Поняття, термінологія паралельного програмного забезпечення.
13.4. Модель паралельних обчислень.

Учні повинні знати:
- класифікацію паралельних систем;
- моделі паралельних комп’ютерів;
- термінологію програмного забезпечення.
Учні повинні вміти:
- вибрати паралельний алгоритм для розв'язування певних задач на паралельному комп'ютері;
- скласти програму, що використовує вибраний алгоритм на мові ОККАМ.
14 6 14. Автоматизація проектування комп’ютерних систем
14.1 Класифікація САПР (систем автоматизованого проектування). Задачі автоматизованого проектування.
14.2. Життєвий цикл комп’ютерних систем.
14.3 Принципи побудови та складові частини САПР.
14.4. Структурно-параметричне та функціонально-параметричне конструкторсько-технологічне проектування.
14.5. Універсальні та спеціалізовані САПР.
14.6. CASE-технології. Автоматизація розробки інформаційного та програмного забезпечення. Учні повинні знати:
- основи методології, теорії та практики САПР, основний склад і принципи функціонування, методи проектування елементів і систем керування та засобів автоматики;
Учні повинні мати уявлення про:
- основні тенденції і напрямки розвитку теорії і техніки атоматизованого проектування.

15 18 15. Периферійні пристрої
15.1. Принтер. Типи принтерів.
15.2. Сканер.
15.3. Пристрої для організації комп’ютерного зв’язку.
15.4. Накопичувачі на магнітних та оптичних дисках. Учні повинні знати:
- периферійні пристрої;
- пристрої для організації комп’ютерного зв’язку.
Учні повинні вміти:
- користуватися принтерами, сканерами;
- використовувати накопичувачі на магнітних та оптичних дисках.
16 17 16. Тестування комп'ютерних засобів, захист інформації
16.1. Діагностика диска. Дефрагментація диска.
16.2. Відновлення інформації на диску.
16.3. Поняття про комп’ютерні віруси.
16.4. Антивірусні програми, їх класифікація та принципи роботи.
16.5. Захист інформації.
16.6. Принципи стиснення інформації. Архівація файлів.
16.7. Робота з програмами-архіваторами. Учні повинні знати:
- діагностику дисків;
- очистку диску;
- перевірку його на
існування помилок;
- поняття комп’ютерного
вірусу;
- призначення антивірусних
програм і основні
можливості їх
використання;
- правила профілактики та
боротьби з комп’ютерними
вірусами;
- що таке архів;
- правила користування
програмами-архіваторами.
Учні повинні вміти:
- користуватися антивірусними програмами;
- здійснювати діагностику диску;
- користуватися програмами-архіваторами;
- створювати архіви;
- дописувати файли до архіву;
- переглядати вміст архіву;
- вилучати окремі файли із архіву;
- переписувати файли із архіву.
17 9 17. Новітні тенденції розвитку комп'ютерних технологій
17.1. Розподілені бази даних.
17.2. Нейромережеві системи
17.3. Безпровідні комп'ютерні мережі. Сфери застосування. Класифікація.
17.4. Основні поняття об’єктно-орієнтованого підходу до програмування: об’єктно-орієнтована розробка програм; об’єктно-орієнтовані мови програмування.
17.5. Інтелектуальні інформаційні системи.
17.6. Експертні системи. Системи розпізнавання образів.
17.7. Природньомовні системи. Учні повинні знати:
- основні теоретичні знання щодо баз даних; структури, алгоритми роботи різних видів баз даних;
- історію розвитку нейронних мереж, основні їх моделі;
- методологію та принципи побудови сучасних інформаційно-обчислювальних мереж;
- методику об’єктно-орієнтованого програмування.
Учні повинні мати уявлення про:
- методи утворення і алгоритми навчання та основні області застосування нейронних мереж;
- експертні системи;
- природномовні системи.
18 157 18. Резерв часу

Зміст навчального матеріалу і вимоги до результату навчальної діяльності учнів
1. Інформація та інформаційні процеси (4 год.)
Поняття та властивості інформації. Інформаційні процеси. Пошук, збір, обробка, передача, збереження та захист інформації. Повідомлення. Аналоговий і цифровий спосіб подання інформації. Кількість інформації в дискретному повідомленні. Піксель. Формування зображень, кодування кольорів. Змішування кольорів. Кодування звуку.
2. Арифметичні та логічні основи побудови ЕОМ (13 год.)
Кодування повідомлень. Арифметичні основи обчислювальної техніки. Системи числення: двійкова, десяткова, шістнадцяткова. Формати представлення даних: знакові та беззнакові, цілі та з плаваючою комою, символьні, рядкові, покажчики. Логічні основи обчислювальної техніки. Основні поняття та закони бульової алгебри. Властивості логічних функцій. Мінімізація та структурна реалізація логічних функцій.
3. Комп’ютерна електроніка та схемотехніка (17 год.)
Класифікація цифрових елементів. Основні характеристики цифрових мікросхем. Схеми логічних елементів. Перетворювачі інформації та послідовнісні пристрої.

4. Архітектура комп’ютерів (17 год.)
Структура персонального комп'ютера. Центральний процесор, його будова, принцип дії і характеристика. Периферійні пристрої ПК.

5. Комп’ютерні системи (12 год.)
Загальні принципи побудови сучасних комп’ютерних систем управління. Основні принципи побудови нижнього та верхнього рівнів систем автоматизованого управління. Промислові мережі.
6. Комп’ютерні мережі (26 год.)
Поняття про комп’ютерні мережі. Типи комп’ютерних мереж. Апаратні засоби комп’ютерної мережі. Модем. Види модемів. Мережеві засоби глобальних мереж. Архітектура та топологія комп’ютерних мереж. Організація передавання інформації у комп’ютерних мережах. Мережеві протоколи. Поняття про мережеву операційну систему.
7. Операційні системи (43 год.)
Характеристики операційних систем. Функції та склад операційної системи. Класифікація операційних систем. Основні об’єкти, із якими працює операційна система. Правила роботи з об’єктами. Властивості об’єктів, набір операцій над об’єктами. Основні вказівки операційної системи для роботи з файлами, папками, дисками. Пошук файлів. Переваги і недоліки операційної системи Wіndows.
8. Алгоритмізація та програмування (53 год.)
Алгоритми. Поняття алгоритму. Приклади алгоритмів. Властивості алгоритмів. Способи опису алгоритмів. Базові структури алгоритмів. Навчальна алгоритмічна мова. Алфавіт. Синтаксис. Основні правила опису алгоритмів навчальною алгоритмічною мовою. Основні вказівки навчальної алгоритмічної мови. Величини. Основні характеристики величин. Покрокове виконання алгоритмів. Програма. Мова програмування. Поняття програми. Алфавіт. Величини та їх опис мовою програмування. Змінні та константи. Величини. Типи даних. Вирази. Пріоритети операцій. Указівки мови програмування. Указівка надання значення. Указівки введення та виведення. Структура програми. Указівки повторення й розгалуження. Табличні величини. Рядкові величини. Графічні операції.

9. Стандартні програми OC Windows (18 год.)
Класифікація стандартних програм. Робота з програмами WordPad, Блокнот. Робота з програмою Paint. Робота з майстром роботи зі сканером і цифровою камерою. Робота з факсом.

10. Прикладні програми загального користування ОС Windows (53 год.)

Текстовий редактор Microsoft Word
Завантаження текстового редактора. Введення, редагування та форматування тексту. Використання складних таблиць у тексті. Введення формул. Шаблони документів та робота з ними. Збереження тексту на зовнішніх носіях. Ділова графіка.
Електронні таблиці
Системи опрацювання електронних таблиць, їх основні функції. Уведення та редагування числової, формульної та текстової інформації. Робота з файлами електронних таблиць. Опрацювання табличної інформації у середовищі табличного процесора. Робота з аркушами. Використання вбудованих формул, функцій для опрацювання табличної інформації. Побудова діаграм і графіків на основі табличної інформації.

Бази даних. Системи управління базами даних
Призначення та функції систем управління базами даних. Особливості реляційних баз даних. Типи даних. Різні способи введення та редагування даних. Робота з таблицями. Використання простих та складних фільтрів. Зв’язки між таблицями. Створення запитів, форм, звітів. Проектування бази даних.

Комп’ютерні презентації
Поняття комп’ютерної презентації. Створення презентацій. Об’єкти, що опрацьовуються за допомогою системи підготовки презентацій, їх властивості. Тексти, малюнки, анімація, звук на слайдах. Інтерактивні презентації. Демонстрація презентацій.

11. Мережа Internet(18 год.)
Глобальна мережа Internet. Організація мережі в Internet. Поняття про віддалений доступ. Адресація в Internet. Основні сервіси Internet. Протоколи передавання інформації. Принципи функціонування глобальної мережі. Види доступу до глобальної мережі. Провайдери та інформація, необхідна для під’єднання до Internet. Види та основні можливості програмного забезпечення для роботи в Internet.

12. Електронна пошта, телеконференції, створення WEB-сторінок та WEB-сайтів (35 год.)
Електронна пошта в локальній та глобальній мережі. Принципи функціонування. Поштові стандарти. Електронна адреса. Програми для роботи з поштою. Правила роботи та налагодження поштового клієнта. Адресна книга. Фільтрація пошти. Приєднання файлів до листів. Захист інформації. Списки розсилання. Перевірка поштових скриньок на наявність поштових повідомлень. Поняття про телеконференції. Різні групи телеконференцій. Правила організації та проведення телеконференції. Пошук потрібних груп новин і підписка на них. Відправлення повідомлень у телеконференції. Створення Web-сторінок. Адреса Web-сторінки. Використання візуальних редакторів для створення Web-сторінок. Публікація сторінок на сервері.

13. Паралельні системи та паралельні обчислення (9 год.)
Класична класифiкацiя паралельних систем. Модель паралельних комп'ютерів. Поняття, термінологія паралельного програмного забезпечення. Модель паралельних обчислень.

14. Автоматизація проектування комп’ютерних систем (6 год.)
Класифікація систем автоматизованого проектування (САПР). Задачі автоматизованого проектування. Життєвий цикл комп’ютерних систем. Принципи побудови та складові частини САПР. Структурно-параметричне та функціонально-параметричне конструкторсько-технологічне проектування. Універсальні та спеціалізовані САПР. CASE-технології. Автоматизація розробки інформаційного та програмного забезпечення.

15. Периферійні пристрої (18 год.)
Принтер. Типи принтерів. Сканер. Пристрої для організації комп’ютерного зв’язку. Накопичувачі на магнітних та оптичних дисках.

16. Тестування комп'ютерних засобів, захист інформації (17 год.)
Діагностика диска. Дефрагментація диска. Відновлення інформації на диску. Поняття про комп’ютерні віруси. Антивірусні програми, їх класифікація та принципи роботи. Захист інформації. Принципи стиснення інформації. Архівація файлів. Робота з програмами-архіваторами.

17. Новітні тенденції розвитку комп'ютерних технологій (9 год.)
Розподілені бази даних. Нейромережеві системи. Безпровідні комп'ютерні мережі. Основні поняття об’єктно-орієнтованого підходу до програмування: об’єктно-орієнтована розробка програм; об’єктно-орієнтовані мови програмування. Інтелектуальні інформаційні системи. Експертні системи. Системи розпізнавання образів. Природномовні системи.

18. Резерв (157 год.)
Бали Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
1 Учень може розпізнавати об’єкти вивчення і відтворити деякі його елементи. З постійною допомогою вчителя виконує тільки фрагменти практичних завдань. Має незначні базові загальні знання та вміння з роботи на комп’ютері, частково володіє операціями технологічного процесу опрацювання інформації. Учень допускає значні відхилення від установлених вимог при виконанні більшості завдань, пов’язаних з роботою на комп’ютері.
2 Учень фрагментарно відтворює значну частину навчального матеріалу, має поверхові уявлення про об’єкти вивчення, виявляє здатність елементарно висловити думку. Практичні завдання на комп’ютері виконує лише з допомогою вчителя. Навички навчання потребують структурованої підтримки.
3 Учень відтворює лише половину навчального матеріалу, з допомогою вчителя виконує елементарні завдання, пов’язані з роботою на комп’ютері. Значна частина практичних завдань виконується з помилками. Знання потребують постійної підтримки.
4 Учень знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворювати його в неповному обсязі відповідно до тексту посібника чи пояснення вчителя. Практичні завдання, пов’язані з роботою на комп’ютері, виконує під керівництвом вчителя. Має обмежений обсяг знань, пов’язаних з роботою на комп'ютері.
5 Учень розуміє основний навчальний матеріал, здатний дати визначення понять, але при цьому допускає помилки. З допомогою вчителя може відтворити значну частину матеріалу, частково обґрунтувати та проаналізувати її, зробити висновки. Під час виконання практичних завдань, пов’язаних з роботою на комп’ютері, допускає суттєві відхилення. Має обмежений обсяг знань, пов’язаних з роботою на комп'ютері.
6 Учень виявляє знання і розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповідь його правильна, але недостатньо осмислена. З допомогою вчителя може аналізувати навчальний матеріал, порівнювати та робити висновки, виправляти допущені помилки. Практичні завдання, пов’язані з роботою на комп’ютері, виконує з певною кількістю помилок.
7 Учень виявляє знання і вміння переважної більшості матеріалу. З епізодичною консультацією вчителя застосовує знання для виконання практичних завдань, пов’язаних з роботою на комп’ютері. Має широкі загальні та базові теоретичні знання, пов’язані з роботою на комп’ютері.
8 Учень має достатньо повні знання, вільно застосовує вивчений матеріал в стандартних ситуаціях, вміє аналізувати, робити висновки. Відповідь його повна, логічно обгрунтована, але з деякими неточностями. Самостійно застосовує теоретичні знання для виконання практичних завдань, пов’язаних з роботою на комп’ютері. Має конкретні практичні навички під час виконанні більшості прийомів та технологічних операцій, застосування видів автоконтролю якості ро¬боти.
9 Учень правильно володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в дещо змінених ситуаціях, вміє узагальнювати і систематизувати інформацію, самостійно застосовує знання для виконання практичних завдань, пов’язаних з роботою на комп’ютері. Має широкі загальні та базові теоретичні знання, пов’язані з роботою на комп’ютері, використання технічної термінології, знання операцій технологічного процесу опрацювання інформації, застосування комплексних дій в разі появи недоліків у роботі устаткування, використання обладнання для передавання (приймання) інформації на відстань призначених для цього програм, знання приладдя автоматизації роботи комп'ютера.
10 Учень володіє глибокими, міцними знаннями і здатний використовувати їх у нестандартних ситуаціях. Самостійно визначає окремі цілі власної навчальної діяльності. Виявляє елементи творчого підходу у виконанні практичних завдань, пов’язаних з роботою на комп’ютері. Має значні конкретні, практичні і теоретичні знання, пов’язані з роботою на комп’ютері: використання технічної термінології, операції технологічного процесу опрацювання інформації, режими роботи периферійного обладнання, застосування комплексних дій в разі появи недоліків у роботі устаткування, використовування об¬ладнання для передавання (приймання) інформації на відстань призначених для цього програм, приладдя автоматизації роботи комп'ютера. Має здатність застосовувати спеціальні знання і здатен до самокерування в процесі навчання.
11 Учень володіє узагальненими знаннями з предмета, виявляє творчий підхід у виконанні практичних завдань, пов’язаних з роботою на комп’ютері. Використовує додаткові джерела інформації. Правильно і впевнено використовує всі прийоми і технологічні операції, пов’язані з роботою на комп’ютері, в межах визначених норм часу. Має здатність застосовувати спеціальні знання і здатен до самокерування в процесі навчання.
12 Учень має системні знання, виявляє здатність приймати творчі рішення у виконанні теоретичних і практичних завдань. Вільно володіє конкретними практичними і теоретичними знаннями, пов’язаними з роботою на комп’ютері: використання технічної термінології, операції технологічного процесу опрацювання інформації, режими роботи периферійного обладнання, застосування комплексних дій в разі появи недоліків у роботі устаткування, використовування обладнання для передавання (приймання) інформації на відстань призначених для цього програм, приладдя автоматизації роботи комп'ютера, тобто поля та об'єднання, а також вбудовані функції та функції користувача у Excel, вимоги до створення та реалізації комп’ютерних презентацій, вільно володіє методикою об’єктно-орієнтованого програмування. Систематично користується додатковими джерелами інформації. Бездоганно виконує всі прийоми і технологічні операції, пов’язані з роботою на комп’ютері, в межах норм часу.
Список літератури

Акилина М. Книга в системо библиотековедческих понятий / М. Акилина //Библиотековедение. – 1999. – № 4-6. – С. 116-124.
Архівістика: Термінологічний словник / Авт.-упоряд.: К.Є.Новохатський, К.Т.Селіверстова, Н.І.Гончарова та ін. – К., 1998. – С. 28.
Архівознавство: підруч. для студ. вузів України / Редкол. Я. С. Калакура (гол. ред.) та ін. – К., 1998. – 303 с.
Банасюкевич В.Д., Сокова А.Н. Управление документацией (из зарубежного опыта) / В.Д. Банасюкевич., А.Н. Сокова // Отечеств. архивы. – 1992. – № 2. – С. 100-106.
Дубровіна Л.А. Опис рукописних книг: бібліографія, археографія, кодикографія / Л.А.Дубровіна / /Бібл. вісн. – 1993. – №1 – 2. – С. 12-20.
Калакура Я. Архівознавство: наука чи система наукових знань? / Я.Калакура // Студії з архівної справи та документознавства. – 1996. – Т.І. – С. 43-49.
Короткий термінологічний словник із бібліографознавства та соціальної інформатики / Г.М.Швецова-Водка, Г.В.Сілкова, Л.О.Черепуха та ін.. – К.: Кн.палата України, 1998. – 116 с.
Кулешов С.Г. Документальні джерела наукової інформації: поняття, типологія, історія типологічної схеми / С.Г. Кулешов. – К.: УкрІНТЕЇ, 1995. – 190 с.
Кулешов С.Г. Документальні джерела наукової інформації якоб'єкт дослідження інформатики / С.Г. Кулешов // Студії з архівної справи та документознавства. – 1996. – Т.1. – С. 72-76.
Кулешов С. Г. Документознавство в системі наук документально-комунікаційного циклу / С.Г. Кулешов // Українське архівознавство: історія, сучасний стан, перспективи: наук. доп. Всеукр.

Книжницький Дмитро
Категорія: Теорія | Додав: футбол | Теги: Комп’ютерна інженерія
Переглядів: 1489 | Завантажень: 381 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту